Wygoda w pakiecie – sprawdź najlepsze rozwiązania
Coraz częściej firmy proponują konsumentom kompleksowe rozwiązania, dzięki czemu klienci mogą korzystać z kilku różnych usług naraz i to o wiele taniej, niż każda z nich kosztowałaby osobno. Jakie połączenia można uznać za sztandarowe?
Materiały klienta

Materiały klienta

Materiały klienta

Oferowanie pojedynczej usługi jest mniej korzystne nie tylko dla usługodawcy, lecz także dla konsumenta. Firmy mogą zaoferować klientowi w pakietach więcej produktów, ten zaś zyskuje nie tylko dostęp do różnych usług w niższej cenie łącznej, lecz także wygodę i komfort – np. płaci jeden rachunek zamiast kilku, korzysta z obsługi door to door czy otrzymuje dodatkowe opcje. Oto kilka przykładów, w jakich obszarach warto szukać usług pakietowych.

Telekomunikacyjne usługi wiązane

Najczęściej określenia „usługi pakietowe” lub „usługi wiązane” pojawiają się w branży telekomunikacyjnej. Jest tak nie bez powodu. Jak wynika z raportu firmy analitycznej PMR „Rynek zintegrowanych usług telekomunikacyjnych w Polsce 2016. Analiza pakietów i usług wiązanych”, w 2016 roku aż 62 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju korzystało z więcej niż jednej usługi u tego samego dostawcy. Jedna trzecia respondentów deklarowała, że nabyła je w pakietach. Skłania do tego przede wszystkim cena, a uściślając: udzielany na nie rabat, który jest o wiele większy w porównaniu z usługami kupowanymi osobno (deklarowało tak 48 proc. badanych), wygoda (49 proc.) i możliwość otrzymania lepszych parametrów usług za tę samą cenę (15 proc.). Najczęściej na kupno pakietów decydowali się klienci, którzy posiadali wcześniej internet stacjonarny, płatną telewizję i telefon komórkowy. Przykładem takiej kompleksowej usługi pakietowej jest Orange Love, w której klient otrzymuje w jednym abonamencie nie tylko szybki internet czy telewizję w jakości 4K, lecz także telefon komórkowy z nielimitowanymi rozmowami i telefon domowy.

Dynamiczne pakietowanie w turystyce

Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w samym tylko I półroczu 2016 roku Polacy brali udział w 17,5 mln krajowych podróży turystycznych, przemieszczając się podczas nich najczęściej samochodami własnymi i wynajętymi oraz autobusami i koleją. Chociaż większość zatrzymywała się u krewnych i znajomych, na drugim miejscu podróżujący stawiali na zakwaterowanie w hotelach i pensjonatach. W tym samym okresie nasi rodacy uczestniczyli również w 4,5 mln wyjazdów zagranicznych, zatrzymując się głównie w hotelach oraz zajazdach i podróżując najczęściej samolotami i samochodami. Takie wyjazdy często oznaczają konieczność zarezerwowania nie tylko noclegu, ale również środka transportu i wykupienia ubezpieczenia turystycznego. A gdyby tak połączyć te wszystkie elementy w jeden pakiet? Takie rozwiązanie jest coraz częściej dostępne na rynku turystycznym. Mowa tu o dynamicznym pakietowaniu. To nowoczesna usługa, która pozwala na zarezerwowanie noclegu, biletu lotniczego, wynajęcie samochodu i wykupienie ubezpieczenia – a wszystko w ramach jednego kosztu. Te elementy są łączone w ofertę i dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta (stąd określenie dynamiczne pakietowanie). W takiej konfiguracji sprzedawca może zaoferować poszczególne usługi o wiele taniej, niż musielibyśmy zapłacić za każdą z nich osobno. Przykładem takiego rozwiązania może być oferta Ecco Holiday.

Leasing w formie rozszerzonej

Jako trzecia z możliwości pakietowania usług obowiązkowo musi zostać wymieniony leasing, który szczególnie w polskich firmach jest bardzo popularnym sposobem pozyskania nowego samochodu. Z danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że w 2016 roku sfinansowano w tej formie samochody o łącznej wartości 24,4 mld zł, czyli o 30,9 proc. więcej niż w 2015 roku, a wartość polskiej branży leasingowej wzrosła o 16,6 proc. w ujęciu rocznym. Z tej możliwości korzystały najczęściej mikro- i małe firmy, ale nie brakowało również klientów indywidualnych, czyli leasingu konsumenckiego. Biorąc samochód w leasing, warto także zwrócić uwagę na oferty pakietowe firm leasingowych. Dzięki nim można wiele zaoszczędzić, a także uzyskać kompleksowe wsparcie autoryzowanych serwisów. Najczęściej w takim pakiecie all-in-one klient otrzymuje nie tylko ubezpieczenia OC, AC i NNW, ale również kartę assistance zapewniającą natychmiastową pomoc w przypadku awarii oraz usługę serwisową. Przykładem leasingu w pakiecie może być oferta Masterlease lub Mercedes-Benz.

Wymieniliśmy jedynie kilka przykładowych pakietów usług, z jakich warto skorzystać. Tego rodzaju oferty pojawiają się w coraz większej liczbie branż, dlatego warto pytać usługodawców o produkty łączone. Dzięki nim nie tylko zaoszczędzimy na rachunkach, lecz także niejednokrotnie korzystanie z usług stanie się dla nas jako konsumentów wygodniejsze.

Polityka Cyfrowa

Teraz miesiąc od nas w prezencie!

Zaprenumeruj

Trendy, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj