Rynek

Ubezpieczenia skrojone na miarę

Od pewnego czasu na rynku można zaobserwować trend tworzenia mikroubezpieczeń, które mają za zadanie wesprzeć polisy w podstawowej ofercie. Od pewnego czasu na rynku można zaobserwować trend tworzenia mikroubezpieczeń, które mają za zadanie wesprzeć polisy w podstawowej ofercie. mat. pr.
Firmy ubezpieczeniowe w Polsce znajdują się w fazie transformacji, która niesie ze sobą zupełnie nowe spojrzenie na klienta, jego potrzeby i na ryzyka. Podstawowe ubezpieczenia majątkowe zaczynają być silnie wspierane przez rozwiązania modułowe, które klienci mogą w pełni dopasować do swoich oczekiwań.

Ubezpieczyciele stoją dziś przed wieloma wyzwaniami. Nowe technologie upraszczają sposób komunikacji i język, jakim posługują się w relacji z klientami, partnerami biznesowymi i innymi interesariuszami. Ale szansę na rynkowy sukces będą miały tylko te inicjatywy, które wprost odpowiedzą na oczekiwania konsumentów i będą dla nich wiarygodne. To wymaga szerszego spojrzenia na rynek, produkty i klienta.

Od pewnego czasu na rynku można zaobserwować trend tworzenia mikroubezpieczeń, które mają za zadanie wesprzeć polisy w podstawowej ofercie. Często są to pakiety, które rozszerzają dotychczasowy zakres ubezpieczenia bądź stanowią odrębny produkt. Takie podejście ma być odpowiedzią na potrzeby klienta w poszczególnych obszarach jego codziennej aktywności i związane z jego cyklem życia. W ten sposób NNW komunikacyjne może być wspierane przez leczenie powypadkowe, a ubezpieczenia mieszkaniowe przez różnego rodzaju Assistance, np. rowerowe. I jeśli klient jest już dobrze zabezpieczony w kluczowym dla niego obszarze, można zaproponować mu gamę produktów, dzięki którym jego poczucie bezpieczeństwa sięgnie także innych, równie istotnych sfer życia.

Usługi pozafinansowe

Dziś powoli wyczerpuje się tradycyjny model ubezpieczenia, które sprowadza się jedynie do wypłaty odszkodowania. Rozumiane w ten sposób ubezpieczenia coraz częściej są obudowywane usługami dodatkowymi, często pozafinansowymi, z których korzystają osoby ubezpieczone. Chodzi bowiem o to, by nie tylko zapewnić wypłatę świadczenia w przypadku wystąpienia szkody, ale też wsparcie w trudnych i stresujących momentach, jakie temu zdarzeniu towarzyszą. Wsparcie rozumiane jako szereg czynności, które ubezpieczyciel może wykonać, odciążając swojego klienta.

Firmy ubezpieczeniowe w Polsce znajdują się w fazie transformacji, która niesie ze sobą zupełnie nowe spojrzenie na klienta, jego potrzeby i na ryzyka.mat. pr.Firmy ubezpieczeniowe w Polsce znajdują się w fazie transformacji, która niesie ze sobą zupełnie nowe spojrzenie na klienta, jego potrzeby i na ryzyka.

Doskonale to widać na przykładzie polis kierowanych do przyszłych i obecnych rodziców, którzy jako grupa konsumencka charakteryzują się wysoką świadomością ryzyka i dobrze potrafią sprecyzować swoje obawy związane z macierzyństwem czy późniejszym wychowywaniem dzieci, lękiem o ich zdrowie, a także własną przyszłość. Dlatego na rynku pojawiają się produkty, które mają wprost odpowiedzieć na te strachy, dając rodzicom poczucie bezpieczeństwa. To np. pakiety medyczne zapewniające ochronę dzieciom nie tylko w domu czy szkole, ale też na zajęciach pozalekcyjnych, usługi assistance z całodobową usługą concierge, a także pomoc prawna dla kobiet powracających z urlopu macierzyńskiego - nie zawsze bowiem powrót do miejsca pracy jest łatwy.

Zaprojektowana w ten sposób oferta umożliwia klientom samodzielne dostosowanie zakresu ubezpieczenia do ich potrzeb. Tworząc pakiety modułowo, ubezpieczyciele oddają klientom możliwość określenia zakresu ubezpieczenia i sytuacji, w których mogą czuć się zaopiekowani. Zakres obowiązkowego ubezpieczenie OC można z łatwością rozszerzyć poza szkody wyrządzone osobom trzecim, np. o pomoc w przypadku kradzieży pojazdu lub po wypadku. Tego typu inicjatywy mają na celu odciążenie klienta i zniwelowanie jego stresu w przykrych sytuacjach

Elastyczne pakiety medyczne

Ciekawą kategorią produktów, w których klienci mogą decydować o zakresie ubezpieczenia, są pakiety medyczne, zyskujące w ostatnich latach na popularności. Zainteresowanie nimi jest zrozumiałe, bo blisko co druga ofiara wypadku ma zaburzenia pourazowe, a ponad połowa przechodzi Zespół Stresu Pourazowego miesiąc po zdarzeniu. By jednak klient podjął decyzję o dodatkowym ubezpieczeniu medycznym, należy skonstruować atrakcyjną i wiarygodną ofertę. O jakości pakietów medycznych decydują trzy kryteria: liczba dostępnych lekarzy specjalistów, czas oczekiwania na wizytę i dostępność placówek medycznych.

Ciekawą kategorią produktów, w których klienci mogą decydować o zakresie ubezpieczenia, są pakiety medyczne, zyskujące w ostatnich latach na popularności.mat. pr.Ciekawą kategorią produktów, w których klienci mogą decydować o zakresie ubezpieczenia, są pakiety medyczne, zyskujące w ostatnich latach na popularności.

Dostępne na rynku ubezpieczenia obejmują organizację oraz pokrycie kosztów najważniejszych świadczeń zdrowotnych, czy łatwiejszy i szybszy dostęp do lekarzy wielu specjalizacji. Poza specjalistycznymi konsultacjami klienci objęci ochroną mogą skorzystać z m.in. terapii psychologicznej, zabiegów i badań ambulatoryjnych oraz specjalistycznej diagnostyki. Dzięki tak skonstruowanej ofercie ubezpieczyciele nie tylko mogą realnie pomóc swoim klientom, ale dają im wartość w postaci poczucia bezpieczeństwa, że ktoś pomoże im odzyskać sprawność ruchową po wypadku komunikacyjnym.

W ten sposób tworzy się na rynku ubezpieczeniowym ekosystem, który ma być komplementarny w odniesieniu do pozostałych produktów w ofercie – polis komunikacyjnych, mieszkaniowych i podróżnych. Decydując się na wprowadzenie pakietów dodatkowych, firmy ubezpieczeniowe mają przekonanie, że przedstawiają produkty odpowiadające na potrzeby ich klientów. Dziś bowiem to niepodważalny trend polis modułowych, tworzonych z węższym zakresem ubezpieczenia, za to dobrze sprofilowanym do oczekiwań konsumentów.

Artykuł sponsorowany zrealizowany przez Carat

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Pijane ciąże

Niełatwo żyć z poczuciem takiej winy. Że własnemu dziecku zniszczyło się przyszłość, wydając je po alkoholu na świat.

Paweł Walewski
19.11.2019
Reklama