Kieszonkowe: po co i na co?
Ustal jasne reguły, na przykład: czy przybory szkolne dziecko kupuje z kieszonkowego, czy refundujesz.

To, jakie znaczenie się do pieniędzy przywiązuje, jak się nimi gospodaruje, jak się je zdobywa, jest świadectwem hierarchii wartości wbudowanej w osobowość na bazie pewnych predyspozycji genetycznych.

Dawanie kieszonkowego może mieć wiele dobrych i złych konsekwencji. Do dobrych należą: nauka planowania wydatków, szansa na poznanie wartości pieniądza, nauka oszczędności, cierpliwości, odpowiedzialności, wytrwałości w dążeniu do celu. Własne pieniądze uczą samodzielnego dokonywania wyborów, w końcu wspomagają – poprzez pracę na materiale konkretnym – uczenie się matematyki.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną