Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Jak rodacy kryzys przekupili

Polak konsument kontra kryzys

Leszek Zych / Polityka.pl
Co kupujemy, na czym oszczędamy? Co nasze świąteczne zakupy mówią o nas samych - Polakach w kryzysie?
Tadeusz Późniak/Polityka.pl

Jedna z teorii, tłumacząca dlaczego nasz kraj dobrze radzi sobie ze spowolnieniem światowej gospodarki, jest taka, że Polacy wciąż sporo konsumują. Czyli Polak kryzys przekupił, puścił go z torbami. Postanowiliśmy jednak prześwietlić tę konsumpcję, a dobrą ku temu okazją jest doroczny ranking sieci handlowych, po raz siódmy przygotowany przez Tygodnik POLITYKA. Zapraszamy do lektury!

Co kupujemy, na czym oszczędzamy

Czyli jak zmieniają się przyzwyczajenia klientów sklepów w związku z kryzysem?


RANKING hipermarketów i sieci handlowych 2009

Która sieć jest najtańsza, a która oferuje największy komfort robienia zakupów? Gdzie przed Wigilią znajdziemy świeżego karpia, a gdzie utkniemy w gigantycznych kolejkach? Na te pytania - i wiele innych - odpowiada nasz doroczny ranking.


Czy dyskonty oszukują w reklamach?

Nasz ranking po raz kolejny potwierdza, że sieci dyskontowe wcale nie są najtańsze.


Jak sklepy zmieniają się pod wpływem kryzysu?

Dlaczego buduje się coraz mniejsze markety, a w nich piramidy z puszek fasolki? Dlaczego najdroższe cukierki leżą teraz na niższych półkach? Czy spełni się proroctwo Andrzeja Leppera i wielkie sieci zabiją małe sklepy osiedlowe?


Codzienne zakupy przez internet

Klikasz, płacisz, zakupy przynoszą do domu. To na pewno wygodne, ale czy to się opłaca?

Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Pomówmy o telefobii. Dlaczego młodzi tak nie lubią dzwonić? Problem widać gołym okiem

Chociaż młodzi niemal rodzą się ze smartfonem w ręku, zwykła rozmowa telefoniczna coraz częściej budzi w nich niechęć czy wręcz lęk.

Joanna Podgórska
07.12.2025
Reklama