Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Diagnoza Szekspira

Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski w Gdańsku obchodzi w tym roku dziesiąte urodziny.

 – Choć wciąż kontynuowana jest tradycja klasycyzującego grania Szekspira – mówi teatrolog prof. Andrzej Żurowski, konsultant artystyczny festiwalu – coraz liczniejsze są przedstawienia trawestujące teksty mistrza. Niezwykle ważny jest nurt „Szekspira etnicznego”, pokazujący go w mitologiach innych niż angielska, do głosu dochodzi też nurt genderowego odczytywania Szekspira. Osłabł za to – najsilniejszy w drugiej połowie XX w. – nurt czytania politycznego.

Zgodnie z tą diagnozą między 2 a 12 sierpnia obejrzeć będzie można w Gdańsku spektakle różnorodne. Niemieckiego „Otella” w reż. Luka Percevala ze znaną choćby z roli Sophie Scholl Julią Jentsch. „Ryszarda II” – tragedię o nadużyciach władzy przywiezioną przez Teatr Lit Moon z Santa Barbara w Kalifornii. Wykorzystujący elementy estetyki cyrkowej spektakl „Romeo&Juliet – Love is in the Air” z Rejkiawiku. Odwołujący się do wschodnich wierzeń ludowych „Sen nocy letniej” z Korei Południowej. Monodram przygotowany na podstawie „Króla Leara” w wykonaniu aktora z Turkmenistanu.

Do tego trzy prezentacje z Polski: „Romeo i Julia” z Jeleniej Góry w reż. Krzysztofa Rekowskiego, legnicki „Otello” w reż. Jacka Głomba i ostatnia premiera gdańskiego Teatru Wybrzeże „Tytus Andronikus” Moniki Pęcikiewicz.

Szczegóły: www.teatr-szekspir.gda.pl  
  
 

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną