Każdy z nas powinien wziąć odpowiedzialność za wzrastanie dzieci w aktywności, ruchu i szacunku do sportu. Jak się za to zabrać? To jedno z pytań, na które odpowiada Piotr Gruszka, wybitny siatkarz, trener i ambasador Drużyny Energii.
Uczniowie nie będą mieli wpływu na to, kto ma ich reprezentować na poziomie ogólnopolskim. Powstanie kolejna instytucja działająca „w ich imieniu”.
Wystarczy rzut oka na tegoroczny arkusz egzaminacyjny dla ósmoklasistów, aby zrozumieć, dlaczego nastolatki nie lubią języka polskiego, potwornie stresują się tym egzaminem, a niektórzy wpadają wręcz w panikę.
Przy okazji nowej reformy oświaty należy poważnie przemyśleć cel egzaminu ósmoklasisty. Niech wreszcie skończy się przyjmowanie uczniów do klas biologiczno-chemicznych bez elementarnej wiedzy z tych przedmiotów.
Na kształcenie w zawodzie stawia w ostatnich latach ponad 60 proc. młodych ludzi (i ich rodziców). Zrewidujmy fakty.
Putin zaproponował zatrzymanie inwazji na Ukrainę; atak terrorystyczny w Indiach; żałoba narodowa w dzień pogrzebu Franciszka; Harvard pozwał administrację Trumpa; NBP z gigantyczną stratą.
Pominięcie liceów w rozporządzeniu MEN o pracach domowych doprowadzi do tego, że wdrożeni do samodzielności uczniowie podstawówek będą musieli się uwstecznić.
Nie dziwi pozytywna reakcja dzieci i rodziców na pomysł skrócenia lekcji. System 45-minutowych zajęć jest przeżytkiem i tylko patrzeć, jak zostanie zmieniony.
Jakże często nie dajemy dzieciom tego, o co proszą, lecz pokazujemy, iż lepiej wiemy, czego im potrzeba. Troszczymy się o wychowanków i otaczamy ich czułą opieką, a nie traktujemy poważnie.
A co będzie na lekcjach nowego przedmiotu – poza treściami związanymi z seksem? Rozmowa z Tosią Kopyt, nauczycielką wdż i członkinią zespołu ds. podstawy programowej edukacji zdrowotnej.