Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Znany balet w nowej formie

Recenzja spektaklu: „Romeo i Julia”, chor. Jacek Tyski

Tytułowych Romeo i Julię tańczą Robert Kędziński i Rina Nishiuchi. Tytułowych Romeo i Julię tańczą Robert Kędziński i Rina Nishiuchi. Krzysztof Kaniewski / Reporter
Choreografia warsztatowo jest poprawna i Jacek Tyski świetnie odnajduje się w szekspirowskim repertuarze.

W takich spektaklach nie chodzi już dzisiaj o treść, którą wszyscy znają, ale o umiejętność wywołania w widzach tańcem emocji zawartych w muzyce. I to się w dużym stopniu we Wrocławiu udało. Balet ogląda się dobrze, akcja toczy się bez zbędnych dłużyzn, a młody, sprawny technicznie zespół przekazuje nastrój tragedii. Na wyróżnienie zasługują Natsuki Katayama jako Pani Kapulet (w scenie wyrażającej ból i złość po śmierci Tybalta była genialna) i Anna Szopa-Kimso w roli Niani, wykreowana wbrew utartej tradycji na atrakcyjną guwernantkę, a nie podstarzałą mamkę. Scenografia (Olga Skumiał) i kostiumy (Marta Fiedler) są uwspółcześnione, ale wzbogacone o elementy wywołujące skojarzenia z epoką. Drażnią tylko łabędzie pióra we włosach Julii (Rina Nishiuchi) – niepotrzebny detal, który psuje wymowę jednej z najbardziej kulminacyjnych scen. Choreografia warsztatowo jest poprawna i Jacek Tyski świetnie odnajduje się w szekspirowskim repertuarze. Pozostawia jednak niedosyt. Technika tańca neoklasycznego rozwija się bez szkody dla wyrazu aktorskiego, co chociażby udowodniła niedawna premiera tego samego tytułu w Teatrze Bolszoj, transmitowana w ramach Bolshoi Ballet Live. Na naszych scenach jednak czas jakby zatrzymał się w miejscu.

Romeo i Julia, chor. Jacek Tyski, muz. Sergiusz Prokofiew, dyr. Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Opera Wrocławska

Polityka 11.2018 (3152) z dnia 13.03.2018; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Znany balet w nowej formie"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną