Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Kraj

Kogo trafi logo

Miliard na ocieplenie wizerunku policji

Sznupek (maskotka śląskiej policji) uczestniczył w uroczystym otwarciu komisariatu w Szopienicach. Sznupek (maskotka śląskiej policji) uczestniczył w uroczystym otwarciu komisariatu w Szopienicach. Maciej Jarzebiński / Forum
Z wielką pompą ogłoszono, że policja będzie miała przyjazną twarz: nowe logo i nowe komendy. I jak na złość, w tym samym czasie wykrzywiła się stara policyjna gęba: seksskandale, afery oraz niezrozumiałe roszady personalne.

Operację ocieplania nazwano standaryzacją. Zapowiedziano, że koniec z miszmaszem, w ciągu trzech najbliższych lat polska policja będzie jak nowa. Policyjne budynki zostaną ujednolicone architektonicznie i wizerunkowo. Służba dostanie nowe logo: ośmioramienną gwiazdę przypominającą epolety i wyraźny napis „Policja”. Koszt operacji – miliard złotych.

Ten miliard w ustach wiceministra spraw wewnętrznych Marcina Jabłońskiego, wcześniej wieloletniego samorządowca z woj. lubuskiego, zabrzmiał, jakby chodziło o drobiazg. Ale dla stutysięcznej formacji policyjnej z rocznym budżetem wynoszącym ok. 8 mld zł (na płace, sprzęt, budynki, paliwo itp.) to góra pieniędzy.

W założeniach budżetowych na 2013 r. na modernizację wszystkich obiektów podlegających MSW (należących do Policji, Straży Pożarnej, BOR i Straży Granicznej) przeznaczono ok. 150 mln zł. Teraz z budżetu centralnego dojdzie 330 mln zł na wspomnianą standaryzację. A łącznie do 2015 r. tysiąc milionów na komisariaty, komendy i ogólny facelifting.

Jest tylko jedna wątpliwość – na co tak naprawdę przeznaczone zostaną te pieniądze?

O tym w artykule Piotra Pytlakowskiego w najnowszym numerze POLITYKI – dostępnym w kioskach, na iPadzie i w Polityce Cyfrowej.

Reklama
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną