Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Muzyka

Czy poezja umie tańczyć?

Recenzja płyty: Król, „Nieumiarkowania”

materiały prasowe
Teksty, gęste od znaczeń i na równi z muzyką budujące klimat.

Artystyczna ewolucja Błażeja Króla jest wyraźna, choć nieoczywista. Z zespołem Kawałek Kulki zaczynał od fuzji alternatywnego rocka z nową elektroniką, potem (w UL/KR, także w pierwszych solowych dokonaniach) przyszedł czas na dark wave, a wreszcie stało się jasne, że gatunek czy styl jest podrzędny wobec całości pomysłu, który w dźwiękach realizuje się tak jak układy słów w poezji. Już na poprzedniej płycie („Przewijanie na podglądzie”) stało się jasne, jak ważne są dla Króla słowa. W „Nieumiarkowaniach” mamy krok dalej w tym samym kierunku. 

Król, Nieumiarkowania, Art2

Polityka 38.2019 (3228) z dnia 17.09.2019; Afisz. Premiery; s. 89
Oryginalny tytuł tekstu: "Czy poezja umie tańczyć?"
Reklama