Netflix ostrzega przed Bird Box Challenge. Nie próbujcie tego w domu
Nowa produkcja Netflixa, której premiera miała miejsce dwa tygodnie temu, wywołała niebezpieczny trend na próby wykonywania różnych czynności z zawiązanymi oczami.
Kadr z filmu „Nie otwieraj oczu”
mat. pr.

Kadr z filmu „Nie otwieraj oczu”

Challenges, czyli „wyzwania” krążące po internecie, bywają wyznacznikiem sukcesu dowolnego tworu popkultury. Jedno z wyzwań było inspirowane np. teledyskiem do piosenki rapera Drake’a „In My Feelings”. Kiki Challenge polegało na wyskoczeniu z jadącego samochodu i tańczeniu do piosenki tuż obok otwartych drzwi.

„Nie otwieraj oczu” rzuca widzom wyzwanie

Tym razem za inspirację do wyzwania posłużył film „Bird Box” (w polskim tłumaczeniu „Nie otwieraj oczu”). Jak podał Netflix, film w ciągu tygodniu obejrzała rekordowa liczba osób: 45 mln. Główną osią fabuły jest nagłe pojawienie się tajemniczego demona, który zmusza do samobójstwa każdego, kto na niego spojrzy, pozostawiając przy życiu tylko szaleńców skłonnych szukać ostatnich ludzi zamkniętych w domach z zasłoniętymi oknami i zmuszać ich do patrzenia. Bohaterka Malorie, w którą wciela się Sandra Bullock, oraz inni nieliczni ocaleni nie mają innego wyboru, tylko walczyć o przetrwanie z zasłoniętymi oczami.

Tak narodziło się Bird Box Challenge, głównie w amerykańskich mediach społecznościowych. Fani powielający doświadczenie głównej bohaterki filmują samych siebie wykonujących różne codzienne czynności, jak gdyby żyli w postapokaliptycznym świecie: grają w koszykówkę, nakładają makijaż, a nawet prowadzą samochód. Oczywiście z zasłoniętymi oczami. Filmik okraszony hasztagiem #BirdBoxChallange widać wart jest siniaków i stłuczeń.

Fani Netflixa w świecie po apokalipsie

Netflix dość szybko zareagował na ten trend. 2 stycznia na Twitterze pojawił się alarmujący apel: „Can’t believe I have to say this, but: PLEASE DO NOT HURT YOURSELVES WITH THIS BIRD BOX CHALLENGE. We don’t know how this started, and we appreciate the love, but Boy and Girl have just one wish for 2019 and it is that you not end up in the hospital due to memes” („Nie wierzymy, że musimy to mówić, ale PROSIMY, NIE RÓBCIE SOBIE KRZYWDY TYM BIRD BOX CHALLENGE. Nie wiemy, jak to się zaczęło, i doceniamy wasze oddanie, ale w 2019 r. Chłopiec i Dziewczynka [małe dzieci, bohaterowie filmu] mają tylko jedno życzenie, żebyście nie trafili do szpitala przez memy”).

Widocznie Netflix nie spodziewał się, że dla niektórych doświadczenie świata po apokalipsie może w ogóle nie być odstraszające.

Trendy, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj