Nalot Niemców na Kraków
Szeroka panorama współczesnej muzyki niemieckiej.

Krakowski festiwal Sacrum Profanum poświęcony jest od paru lat muzyce ostatniego stulecia, co roku innemu krajowi. Tym razem (14–21 września) padło na Niemcy, a program został sformułowany tak atrakcyjnie, że poleca go już m.in. prestiżowy brytyjski miesięcznik „Gramophone”. Początkowe trzęsienie ziemi w Filharmonii Krakowskiej to występ Sinfonietty Cracovii pod batutą Marca Minkowskiego z udziałem samej Ute Lemper, z muzyką Kurta Weilla.

Kolejne koncerty, wieczorne w Muzeum Inżynierii Miejskiej i nocne w Fabryce Schindlera, wypełnią występy najlepszych europejskich zespołów wykonujących muzykę współczesną: London Sinfonietta, Ensemble Modern, Klangforum Wien, Asko, Schönberg Ensemble, musikFabrik. Będą grać utwory Hansa Wernera Henzego, Helmuta Lachenmanna, Heinera Goebbelsa, Wolfganga Rihma, a zmarłemu w grudniu Karlheinzowi Stockhausenowi, którego 80 urodziny przypadły niedawno, poświęcone będą aż cztery koncerty, w tym „Stimmung” w wykonaniu zespołu Theatre of Voices. Na zakończenie bomba – trzy występy zespołu Kraftwerk, uważanego za prekursora nurtów techno, elektropop czy ambient. Połączenie odważne, ale też chodziło o szeroką panoramę współczesnej muzyki niemieckiej. 

Informacje: www.sacrumprofanum.pl

  

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj