Gotuj z blogerem [W najnowszej POLITYCE]
Blogi od kuchni
Blog był przez lata sposobem na życie. Dziś pozwala też na nie zarobić, o czym świadczą blogi kulinarne.
Eliza Mórawska jest w czołówce najpopularniejszych blogerów kulinarnych.
Michał Przeździuk Buczkowski

Eliza Mórawska jest w czołówce najpopularniejszych blogerów kulinarnych.

Telewizje ścigają się na programy o gotowaniu, miasta opanowały food trucki, czyli bary na kółkach, otwierają się targi ze zdrową żywnością z najdalszych zakątków świata. Wszystko to jednak blednie w porównaniu z wielkością i rozległością rynku blogów kulinarnych. – To zjawisko masowe. W naszym serwisie, który zrzesza chyba większość takich blogów, jest ich ponad 4300 i każdego dnia ta liczba rośnie – opisuje kulinarną blogosferę Marcin Jagodziński z serwisu durszlak.pl. Serwis zawiera ponad 440 tys. przepisów, które obejrzano ok. 80 mln razy.

Blogi kulinarne popularność zawdzięczają m.in. swojej użytkowej naturze – wystarczy wpisać w internetowej wyszukiwarce tytuł dania, które chcemy przygotować, by zostać skierowanym na blog. Im więcej ludzi na niego wejdzie, tym wyższą potem będzie miał pozycję w wyszukiwarce, więc od pewnego momentu popularność sama mu się nakręca.

Według badań firmy Listonic 11 mln Polaków szuka przepisów na blogach kulinarnych, a 3,5 mln z nich robi to regularnie. – Poza wakacjami, kiedy faktycznie na blogach dzieje się trochę mniej, gorący okres trwa cały rok – tłumaczy Jagodziński. A żeby blog podtrzymał popularność, nowe notki powinny ukazywać się regularnie.

Rankingów, raportów, badań w obszarze kulinarnej blogo­sfery stale przybywa. Pozycjonują blogi pod względem liczby unikatowych użytkowników, fanów na Facebooku, liczby komentarzy pod przepisami. Najpopularniejsze blogi o jedzeniu należą do czołówki polskich blogów w ogóle – także w serwisie POLITYKI, gdzie prowadzony od siedmiu lat „Gotuj się” Piotra Adamczewskiego też jest w czołówce – miał w grudniu 2013 r. 100 tys. odsłon.

Na szczycie większości zestawień znajduje się Kwestia Smaku, z blisko 179 tys. fanów na Facebooku. Czytelnicy cenią…

Cały artykuł Barbary Stolarz w najnowszym numerze POLITYKI  – dostępnym w kioskach, w wydaniach na iPadzie, Kindle i w Polityce Cyfrowej!

Ważne tematy społeczne

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj