Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kultura

Teatralny weekend na YouTubie. Co do nadrobienia?

„Bem! Powrót człowieka-armaty” „Bem! Powrót człowieka-armaty” mat. pr.
W ten weekend – od 18 do 20 września – wybrane rejestracje przedstawień można będzie obejrzeć bez opłat w ramach festiwalu „YouTube Dni Kultury”.

Ruszył nowy sezon. Teatry z werwą zabrały się za nadrabianie zaległości spowodowanych najpierw trzymiesięcznym pandemicznym zamknięciem, a potem wakacjami. Zapraszają widzów – w trybie sanitarnym – na zaległe i nowe premiery. Jednocześnie nie zamykają się na internet – sfera online była podczas lockdownu jedyną platformą kontaktu z widzami, a teraz może być dodatkową przestrzenią spotkań. W ten weekend – od 18 do 20 września – wybrane rejestracje przedstawień można będzie obejrzeć bez opłat w ramach festiwalu „YouTube Dni Kultury”.

Polskie teatry z dostawą na YouTube′a

Do wyboru jest 13 teatrów, głównie warszawskich, choć można będzie także wirtualnie wybrać się do Radomia („Kapelusz Gombrowicza” w reż. Małgorzaty Potockiej z Teatru Powszechnego im. Witolda Gombrowicza), Poznania (punkrockowy „Beniowski. Ballada bez bohatera” w reż. Małgorzaty Warsickiej z Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego) czy do Łodzi („Sierpniowe wieczory z gwiazdami”, reż. Michał Kocimski, Teatr Wielki).

Jest klasyka, są sztuki współczesne, dużo spektakli w rozmaity sposób muzycznych, a także balet i oryginalna pantomima („Utwór sentymentalny na czterech aktorów” w reż. Piotra Cieplaka, Teatr Montownia).

Czytaj też: Gra z pandemią. Teatry mogą działać

Musicalowa jazda historycznym rollercoasterem

Zacznie Teatr Powszechny w Warszawie. W piątek o godz. 17 zaprezentuje „Nieznośnie długie objęcia” Iwana Wyrypajewa w reżyserii autora i w świetnej obsadzie. Czwórkę poszukiwaczy harmonii w życiu grają Karolina Gruszka, Julia Wyszyńska, Dobromir Dymecki i Maciej Buchwald. Następny będzie nieustępujący „Objęciom” pod względem efektu zaskoczenia „Saturn i Mel, czyli człowiek, który chciał być rzeczą” w reż. Michała Sufina z Klubu Komediowego.

„Saturn…” jest spektaklem, w którym równie dużą rolę co słowa gra muzyka i wykonywane na żywo piosenki. Podobnie jest w kolejnym zaskakującym dziele – musicalu „Bem! Powrót człowieka-armaty” Macieja Łubieńskiego i Michała Walczaka, koprodukcji Teatru Syrena w Warszawie, Pożaru w Burdelu i Teatru Żeromskiego w Kielcach. Twórcy zapowiadają „musicalową jazdę historycznym rollercoasterem” i słowa dotrzymują.

Pandemiczne eksperymenty teatralne

Teatr Buffo przypomni polskie szlagiery z lat 20. i 30. XX w. (fragmenty widowiska „Tyle miłości” w reż. Janusza Józefowicza), a Teatr Wielki-Opera Narodowa błyśnie vlogiem operowym („Operowym głosem”, autorem jest śpiewak Jasin Rammal-Rykała) oraz chwaloną baletową wersją „Męża i żony” Aleksandra Fredry do muzyki Stanisława Moniuszki, w choreografii i reż. Anny Hop.

Fredrę można będzie zobaczyć także w wykonaniu Teatru Polonia, który obok „Pana Jowialskiego” pokaże „Na czworakach” Tadeusza Różewicza, oba w gwiazdorskich obsadach, z Krystyną Jandą, Anną Polony, Jerzym Stuhrem, Magdaleną Zawadzką i Wojciechem Malajkatem na czele.

Do tego m.in. Teatr Kwadrat z komedią „Klub kobiet porzuconych”, pandemiczne eksperymenty wideo Teatru Studio oraz rozmowy z artystami.

Cały program wraz z godzinami rozpoczęcia i linkami do spektakli można znaleźć tutaj.

Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Ziobrowie na wygnaniu. Jak sobie poradzą? „Trafiło ich. Ale mają plan B, już trwają zabiegi”

Zbigniew Ziobro wciąż nie wraca do Polski. Jaka przyszłość czeka byłego ministra sprawiedliwości i jego żonę Patrycję – do niedawna najbardziej wpływową parę polskiej polityki?

Anna Dąbrowska
25.11.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną