Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Gry

Kraków z Orwella

Recenzja gry: „Observer”

Bloober Team&Techland / materiały prasowe
Kraków, rok 2084. W upadłym powojennym świecie V Rzeczpospolita jest mocarstwem – na miarę czasów. Czyli „mocarstwem” raczej, realną władzę mają bowiem nie rządy, lecz władające zaawansowanymi technologiami korporacje.

Nafaszerowani elektroniką ludzie – właściwie już cyborgi – postrzegają świat na dwóch planach: materialnym i cyfrowym. Jarzące się zimnym światłem hologramy i projekcje rozszerzonej rzeczywistości skontrastowane z obskurnymi, ciemnymi wnętrzami taniego hotelu, gdzie ma miejsce akcja, tworzą stylową cyberpunkową scenografię. Technologia pozwala także zaglądać do umysłów, z czego korzysta podczas śledztwa tytułowy Obserwator, detektyw obdarzony głosem przez Rutgera Hauera – nieprzypadkowe są więc skojarzenia z filmowym „Blade Runnerem”. Przy tym, co ujrzymy w cudzych głowach, cyberpunkowy Kraków roku 2084 (znacząca zbieżność dat z Orwellem) wyda się miły i przytulny niczym pluszowy miś. À propos misia – w grze występuje także Arkadiusz Jakubik. „Observer” przypomina poprzednią, także udaną grę krakowskiego studia Bloober Team, „Layers of Fear” – intrygującą narracyjnie, efektowną nowelę audiowizualną. To dobry azymut.

Observer, Bloober Team, Techland, Windows, PlayStation 4, Xbox One

Polityka 34.2017 (3124) z dnia 22.08.2017; Afisz. Premiery; s. 65
Oryginalny tytuł tekstu: "Kraków z Orwella"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną