Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Książki

Literatura z ogłoszeń

Recenzja książki: Konrad Oprzędek, „Polak sprzeda zmysły”

materiały prasowe
Internet, wirtualna rzeczywistość, nie zawsze jest pułapką, czasem bywa azylem.

Najpierw był Krzysztof Kąkolewski, który w 1964 r. w książce „Trzy złote za słowo” z ogłoszeń prasowych odczytywał historie Polaków. Konrad Oprzędek w swoim debiucie reporterskim idzie jego śladem, tyle że ogłoszenia znajduje w internecie. Historie ogłoszeniodawców pokazują Polskę, której zazwyczaj nie widzimy. Sprzedają i kupują niemal wszystko: od pralki Frani po nerkę, od wolnego czasu po „złoty deszcz”. Patrycja bardzo dobrze wychodzi na sprzedaży tego ostatniego – choć zamiast własnego moczu wysyła rozwodnioną herbatę. Starsza pani jako „Świeża Jagódka” loguje się na seksczacie. Jeden z bohaterów, żeby wydać się bardziej atrakcyjny, udawał pisarza i do dziewczyny – studentki historii sztuki – wysyłał listy z fragmentami wypowiedzi Stasiuka. Kiedy przyznali się, że ona tak naprawdę jest radcą prawnym, a on notariuszem – korespondencja się urwała.

Konrad Oprzędek, Polak sprzeda zmysły, Dowody na Istnienie, Warszawa 2016, s. 150

Książka do kupienia w sklepie internetowym Polityki.

Polityka 15.2016 (3054) z dnia 05.04.2016; Afisz. Premiery; s. 84
Oryginalny tytuł tekstu: "Literatura z ogłoszeń"
Reklama