Paszporty POLITYKI

Diana Lelonek

Diana Lelonek laureatką Paszportów POLITYKI w kategorii Sztuki Wizualne

Diana Lelonek Diana Lelonek Leszek Zych / Polityka
Za oryginalną w artystycznym wyrazie analizę zagrożeń, jakie niesie współczesna cywilizacja. Za sztukę mądrze zaangażowaną i ciekawie kwestionującą antropocentryczny punkt widzenia.
Polityka
materiały prasowe

Paszport POLITYKI otrzymała DIANA LELONEK

Diana Lelonek (ur. w 1988 r. w Katowicach) mówi o sobie, że „rozsadza stary antropocentryczny system kwalifikujący odmienności i zarządzający hierarchią”. Zajmuje się przede wszystkim fotografią, ale oryginalnie łączy ją z innymi mediami. Jej prace, zaliczane do krytycznego posthumanizmu, podają w wątpliwość tradycyjne relacje człowiek–natura, są protestem wobec dominacji białego człowieka i jego wizji świata. Ważnym projektem artystki jest Instytut dla Żywych Rzeczy, w ramach którego bada i archiwizuje różne formy bytów organicznych i nieorganicznych. Jej prace bywają kwalifikowane jako Art&Science lub BioArt. Są wśród nich choćby kolonie grzybów i pleśni, które pożerają symboliczne artefakty antropocentrycznej kultury, jak choćby wizerunki filozofów i naukowców będących w historii jej piewcami.

***

Nominacje
Martyna Czech
Diana Lelonek
Rafał Milach

Polityka 2.2019 (3193) z dnia 08.01.2019; Paszporty POLITYKI 2018; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Diana Lelonek"
Reklama

Czytaj także

Ludzie i style

Jak amerykańskie flippery z Francji do Polski trafiły

Flippery, czyli zręcznościowe, elektromechaniczne maszyny do grania, były kiedyś obowiązkowym elementem wyposażenia w barach, hotelach i... nocnych klubach. O ich losach opowiada Marek Jasicki, który importował je z Francji do Polski.

Łukasz Dziatkiewicz
15.09.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną