Pierwsza rosyjska „Pasażerka”
Recenzja spektaklu: „The Passenger”, reż. Thaddeus Strassberger
12 czerwca 2018
Największe wrażenie wywiera niesamowita muzyka.
Odkryta 8 lat temu dla świata (prapremiera sceniczna odbyła się w Bregencji) najważniejsza opera autorstwa Mieczysława Wajnberga, kompozytora z Warszawy, który większość życia spędził w Moskwie, dopiero w 2016 r. została po raz pierwszy wystawiona w kraju, w którym pół wieku temu powstała. Tyle że w dalekim od stolicy Jekaterynburgu. Realizatorzy byli międzynarodowi: reżyser amerykański Thaddeus Strassberger (również autor scenografii), dyrygent – Słowak Oliver von Dohnányi (kierownik muzyczny teatru). Spektakl okazał się tak wybitny, że został nominowany do najważniejszej rosyjskiej nagrody teatralnej, Złotych Masek, w aż czterech kategoriach.
Mieczysław Wajnberg, The Passenger,Opera w Jekaterynburgu, reż. Thaddeus Strassberger, DUX
Polityka
24.2018
(3164) z dnia 12.06.2018;
Afisz. Premiery;
s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Pierwsza rosyjska „Pasażerka”"