Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Lekkostrawne śniadanie

Mało odkrywcze konstatacje.

Młody reżyser Michał Siegoczyński stworzył w warszawskim Teatrze Studio własną wariację na temat losów bohaterów kultowego „Śniadania u Tiffany’ego” Trumana Capote’a: Holly (Magdalena Boczarska) i Freda (Piotr Wawer).

„HollyDay” opowiada historię ich spotkania w wielkim mieście, gdzie ona przyjechała robić karierę w branży reklamowej, ale marzy o aktorstwie, a on chyba zamierza zostać producentem muzycznym. Ona nieszczęśliwie zakocha się w gangsterze (Mirosław Zbrojewicz) i pozna starszą wersję siebie – sławną i samotną Ritę (Ewa Błaszczyk), on przeżyje romans z Jimem (Antoni Pawlicki), żigolakiem-luzakiem. Bohaterowie błądzący w poszukiwaniu własnej ścieżki, marzenie o sławie, narkotykowe opary, przyjaźń i samotność, wątek gejowski oraz filmowa narracja, scenografia rodem z programów telewizyjnych, śpiewane na żywo (nieźle) przeboje (Joy Division, Radiohead itp.), do tego spora dawka humoru i ironii, dzięki czemu cała historyjka zyskuje lekkość, a słodko-gorzkie, mało odkrywcze i często niezamierzenie śmieszne konstatacje stają się łatwiejsze do przełknięcia.

Spektakl znajdzie pewnie fanów wśród młodszych widzów, co po latach produkowania przez Studio przedstawień bez adresata jest mimo wszystko jakimś krokiem naprzód.

Reklama

Czytaj także

null
Kultura

The Cure i ich słynna oda do żałości. Ten album to arcydzieło muzyki popularnej

Krytycy nie byli zachwyceni. Wytwórnia wróżyła komercyjne samobójstwo. Zespół się jednak uparł, by album wydać. I słusznie, bo obchodząca właśnie 35. urodziny płyta „Disintegration” The Cure to arcydzieło muzyki popularnej.

Łukasz Kamiński
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną