Jaka będzie przyszłość Volkswagena

Rodzina za kierownicą
Ferdinand Porsche stworzył legendarnego garbusa, a jego wnuk Ferdinand Piëch wprowadził Volkswagena do światowej elity. Po paru dekadach niepodzielnych rządów musiał odejść z rodzinnej firmy, nie mogąc się dogadać z własnymi krewnymi. Co dalej z Volkswagenem?
Fabryczny magazyn nowych samochodów Volkswagena w Wolfsburgu.
Alexander Koerner/Getty Images

Fabryczny magazyn nowych samochodów Volkswagena w Wolfsburgu.

Nie jest łatwo zarządzać Volkswagenem. Nie tylko dlatego, że to gigant, składający się dziś z 12 osobnych marek i zatrudniający 600 tys. pracowników w kilkunastu fabrykach. Volkswagen, mimo różnych kłopotów, wciąż rośnie i jest drugim największym koncernem samochodowym świata. Rocznie sprzedaje ok. 10 mln aut i bardzo niewiele dzieli go od japońskiej Toyoty. W ciągu kilku lat imperium z siedzibą w Wolfsburgu ma się stać światowym liderem branży motoryzacyjnej. Już teraz Volkswagen to ponad 200 mld euro obrotów rocznie.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną