Polacy coraz chętniej zamawiają jedzenie na wynos. Co naprawdę wiemy o dostawcach?

Polacy jedzą na wynos
Coraz więcej Polaków zamawia jedzenie na wynos. I coraz więcej robi to przez internetowych pośredników.
UberEATS promuje się dobrymi warunkami dla dostawców. Prowizje i gwarantowane wynagrodzenie mają zachęcić dostawców do pracy.
shopblocks/Flickr CC by 2.0

UberEATS promuje się dobrymi warunkami dla dostawców. Prowizje i gwarantowane wynagrodzenie mają zachęcić dostawców do pracy.

Tylko w Pyszne.pl, najpopularniejszej aplikacji do zamawiania posiłków z dostawą z restauracji, miesięcznie składanych jest prawie 600 tys. zamówień. Na rynku jest jeszcze Pizzaportal.pl, w której 51 proc. udziałów ma AmRest, operator m.in. KFC i Pizza Hut w Polsce. Dynamicznie rozpycha się globalny UberEATS.

Te trzy firmy napędzają duże zmiany na rynku gastronomicznym. Choć według badań firmy Stava segment posiłków z dostawą to tylko 5 proc. całego rynku (którego wartość ten sam raport szacuje na 25 mld zł), to rośnie on dwukrotnie szybciej niż jedzenie „na miejscu”.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną