Ludzie i style

Polak potrafi – w cztery lata od startupu do rentownego biznesu

Artykuł sponsorowany

materiały prasowe
Portal KodyRabatowe.pl obchodzi właśnie czwarte urodziny – projekt wystartował w październiku 2010 roku. W tamtym czasie strona oferująca kody ze zniżkami na zakupy w sklepach internetowych przez wielu ekspertów była traktowana głównie jako ciekawostka.
materiały prasowe

Jednak platforma, którą założyli studenci z Krakowa, szybko zyskała uznanie na rynku e-commerce. 

Dziś to największy gracz w swoim segmencie. Portal należy do polskiej grupy International Coupons, firmy, która prowadzi działania w 12 krajach na całym świecie.

Perspektywy dla rynku e-commerce są w Polsce niezwykle obiecujące. Z najnowszej analizy PMR wynika, że w 2014 roku wartość e-handlu wyniesie ponad 27 mld złotych. To kolejny rok wzrostów, który wykorzystują KodyRabatowe.pl.

– Na początku musieliśmy przekonać Polaków, że kody rabatowe to realne oszczędności. W USA i Europie Zachodniej taki model sprawdza się doskonale. Innym wyzwaniem było zaprojektowanie platformy, która będzie łatwa w obsłudze oraz zapewni klientom dostęp do szerokiego asortymentu produktów – tłumaczy Szymon Dobosz, CEO w International Coupons.

Po dwóch latach zakończonej sukcesem walki o polskiego klienta nadszedł czas na ekspansję na inne rynki. W 2012 roku kolejne wersje językowe portali zainaugurowały działalność w Wielkiej Brytanii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech oraz Brazylii i Rosji. Dla firmy był to moment przełomowy.

– Ciężka praca całego zespołu oraz efektywny model biznesowy przyniosły świetne efekty. Jesteśmy dumni, że jako polski startup osiągnęliśmy sukces – wyjaśnia Szymon Dobosz, CEO w International Coupons i zaraz dodaje: – Oczywiście mamy świadomość, że w tym biznesie nie można osiadać na laurach. W zanadrzu mamy kilka niespodzianek.

Nadchodzący 2015 rok to kolejne wyzwania, a International Coupons zbroi się na potęgę – do zespołu dołączyli eksperci z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce, m.in. Radek Tyszko (wcześniej m.in. Ceneo.pl), Łukasz Gwóźdź (Grupa Nokaut, Ceneo.pl, a później cała Grupa Allegro) czy Łukasz Mentel (m.in. Grupa Onet - zumi.pl).

Poza znaczącymi transferami kadrowymi firma właśnie rozpoczyna działania w Indiach. To prawdziwe wyzwanie i zarazem unikalny projekt w historii polskiego e-handlu, który może przetrzeć szlak innym firmom znad Wisły. To także kolejny dowód na to, że dobrze rozwijany startup może przekształcić się w rentowny biznes.

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną