Ludzie i style

Polak potrafi – w cztery lata od startupu do rentownego biznesu

Artykuł sponsorowany

materiały prasowe
Portal KodyRabatowe.pl obchodzi właśnie czwarte urodziny – projekt wystartował w październiku 2010 roku. W tamtym czasie strona oferująca kody ze zniżkami na zakupy w sklepach internetowych przez wielu ekspertów była traktowana głównie jako ciekawostka.
materiały prasowe

Jednak platforma, którą założyli studenci z Krakowa, szybko zyskała uznanie na rynku e-commerce. 

Dziś to największy gracz w swoim segmencie. Portal należy do polskiej grupy International Coupons, firmy, która prowadzi działania w 12 krajach na całym świecie.

Perspektywy dla rynku e-commerce są w Polsce niezwykle obiecujące. Z najnowszej analizy PMR wynika, że w 2014 roku wartość e-handlu wyniesie ponad 27 mld złotych. To kolejny rok wzrostów, który wykorzystują KodyRabatowe.pl.

– Na początku musieliśmy przekonać Polaków, że kody rabatowe to realne oszczędności. W USA i Europie Zachodniej taki model sprawdza się doskonale. Innym wyzwaniem było zaprojektowanie platformy, która będzie łatwa w obsłudze oraz zapewni klientom dostęp do szerokiego asortymentu produktów – tłumaczy Szymon Dobosz, CEO w International Coupons.

Po dwóch latach zakończonej sukcesem walki o polskiego klienta nadszedł czas na ekspansję na inne rynki. W 2012 roku kolejne wersje językowe portali zainaugurowały działalność w Wielkiej Brytanii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech oraz Brazylii i Rosji. Dla firmy był to moment przełomowy.

– Ciężka praca całego zespołu oraz efektywny model biznesowy przyniosły świetne efekty. Jesteśmy dumni, że jako polski startup osiągnęliśmy sukces – wyjaśnia Szymon Dobosz, CEO w International Coupons i zaraz dodaje: – Oczywiście mamy świadomość, że w tym biznesie nie można osiadać na laurach. W zanadrzu mamy kilka niespodzianek.

Nadchodzący 2015 rok to kolejne wyzwania, a International Coupons zbroi się na potęgę – do zespołu dołączyli eksperci z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce, m.in. Radek Tyszko (wcześniej m.in. Ceneo.pl), Łukasz Gwóźdź (Grupa Nokaut, Ceneo.pl, a później cała Grupa Allegro) czy Łukasz Mentel (m.in. Grupa Onet - zumi.pl).

Poza znaczącymi transferami kadrowymi firma właśnie rozpoczyna działania w Indiach. To prawdziwe wyzwanie i zarazem unikalny projekt w historii polskiego e-handlu, który może przetrzeć szlak innym firmom znad Wisły. To także kolejny dowód na to, że dobrze rozwijany startup może przekształcić się w rentowny biznes.

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ludzie i style

Polityka przy stole. Symulator kampanii wyborczej i inne planszówki

Kogo znane na co dzień z ekranów i gazet polityczne spory nadal bardziej ekscytują, niż męczą, może sprawdzić swoich sił w ich wersji pudełkowej. Uwaga – wciągają jak prawdziwe.

Michał Klimko
25.11.2021
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną