Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Książki

Klawiszowa Jesień

Warszawska Jesień, 17–25 września

materiały prasowe
Jesieni w tym roku towarzyszy międzynarodowa impreza – konwencja nowej muzyki ArtMusFair

W Roku Chopinowskim nie mogło być innego tematu festiwalu niż klawiatura. Rozumiana zresztą bardzo szeroko, od fortepianu, ale także klawesynu, akordeonu czy fisharmonii, po klawiaturę komputera. Instrumenty klawiszowe znów są w modzie, koncert fortepianowy napisał nawet Beat Furrer, powstał pierwszy chyba koncert na fisharmonię (Martijn Padding). Klawiatury będą mnożone: już na inauguracji będą dwa utwory na cztery fortepiany i orkiestrę (Tomasza Sikorskiego i Zygmunta Krauzego), na finał także cztery fortepiany i dwa Hammondy w spektakularnym utworze „Karkas” Cornelisa de Bondta, któremu towarzyszy film z eksplozją fortepianu, pokazany od tyłu. W nowym utworze Pawła Szymańskiego będzie, co prawda, tylko jeden fortepian, ale za to osiem harf. Liczne instalacje – na placu Zamkowym, w Studiu Tęcza, w Skwerze – nawiązują także do muzyki Chopina. Jesieni w tym roku towarzyszy międzynarodowa impreza – konwencja nowej muzyki ArtMusFair, również połączona z koncertami i instalacjami.

Warszawska Jesień, 17–25 września br.

***

Informacje: www.warszawska-jesien.art.pl

Polityka 38.2010 (2774) z dnia 18.09.2010; Kultura; s. 61
Oryginalny tytuł tekstu: "Klawiszowa Jesień"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Spacerek pod lufą. Jak zwykli Polacy polują na myśliwych

Czy sprzeciw zwykłych obywateli może położyć kres polowaniom na zwierzęta? Sezon łowiecki właśnie się rozkręca.

Przemysław Ziemacki
03.10.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną