Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

OLED chce zdobyć nasze biurka

LG OLED G1 Gallery Design LG OLED G1 Gallery Design Materiały klienta
Gwałtowny wzrost popularności gier wideo w czasach izolacji wywołanej pandemią zbiegł się z technologicznym przełomem, który może sprawić, że nasze domowe biurka będą wkrótce wyglądać zupełnie inaczej.

Gry wideo od lat są już nawet nie najważniejszą gałęzią przemysłu rozrywkowego na świecie, ale wręcz jego głównym pniem. Przyzwyczailiśmy się, że przynosząc zyski większe niż branża filmowa i muzyczna razem wzięte, z roku na rok bez trudu utrzymują pozycję lokomotywy show-biznesu. Co więcej, kataklizm epidemii COVID-19, który w 2020 roku przyniósł potężny kryzys wielu sektorom gospodarki, w tym branży filmowej, przemysłowi gier wideo nie zaszkodził. Wręcz przeciwnie. Podczas gdy załamani właściciele zamkniętych na głucho kin liczyli straty, a Hollywood odwoływało kolejne premiery wyczekiwanych pewniaków, jak choćby nową przygodę Jamesa Bonda „Nie czas umierać”, przemysł growy eksplodował w dwucyfrowy wzrost (23,1 proc. względem poprzedniego roku). Około 178 miliardów dolarów zysku za rok 2020 to jednak zaledwie preludium do kokosów przewidywanych w przyszłości. Według analityków, już w 2025 roku zyski z branży gier wyniosą niemal 270 miliardów dolarów.

LG OLED EVOMateriały klientaLG OLED EVO

Najszybciej rozwijać się będzie biznes gier mobilnych – bo przecież niemal każdy ma już telefon komórkowy z czytelnym ekranem i mocą obliczeniową większą, niż mogła wycisnąć ze swych komputerów NASA w czasach programu Apollo. Liczba graczy konsolowych i komputerowych też będzie jednak rosła. Co ważne, rosnąć będą też ich wymagania. Gry będą wyglądać coraz lepiej, ale aby tak się stało, muszą być wyświetlane na coraz lepszych ekranach. Jak bardzo ważne jest to wyzwanie dla przemysłu gier, dowodzi choćby fakt ustanowienia w tym roku przez Europejskie Stowarzyszenie Obrazu i Dźwięku EISA (ang. European Imaging and Sound Association) nowej nagrody: dla Najlepszego Telewizora do Gier (ang. Best Gaming TV).

Polityka 43.2021 (3335) z dnia 19.10.2021; Rynek; s. 47
Reklama