Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Kłopoty Neonet. Coraz trudniej zarabiać na RTV i AGD

Otwarcie sklepu sieci Neonet w 2014 r. we wrocławskim budynku Sky Tower Otwarcie sklepu sieci Neonet w 2014 r. we wrocławskim budynku Sky Tower Tomasz Szambelan / Agencja Wyborcza.pl
Czy mniejszy Neonet przetrwa w rywalizacji z dwoma liderami rynku?

Kłopoty sieci elektromarketów Neonet zaniepokoiły jej klientów. Sama spółka, obchodząca w tym roku 20. urodziny, twierdzi, że niesłusznie: sklepy działają, kupować można w nich nadal, a złożone zamówienia mają być realizowane. Neonet podkreśla, że nie chce wcale upadłości, ale planuje restrukturyzację. Jednak nie ukrywa swoich kłopotów finansowych.

Czytaj też: PE bierze pod lupę producentów sprzętu RTV i AGD

RTV i AGD. Dwóch liderów i średniak

Neonet ze swoimi ok. 300 sklepami stacjonarnymi to gracz średniej wielkości na bardzo konkurencyjnym polskim rynku sieci RTV i AGD. Sieć z siedzibą we Wrocławiu wciąż próbuje się rozwijać, a najnowszy sklep otworzyła w dniu, gdy na jaw wyszedł wniosek o upadłość złożony w tutejszym sądzie. Dane za ostatni rok finansowy pokazują niezbicie znaczne pogorszenie kondycji właściciela tej sieci.

Nie jest on zresztą osamotniony w swoich kłopotach. Liderami polskiego rynku elektromarketów są właściciele Mediaexpert oraz Euro RTV AGD – w obu przypadkach to spółki z kapitałem krajowym. Ich roczne przychody przekraczają wyraźnie 10 mld zł rocznie (dla porównania: Neonet ma niespełna 3 mld zł). Jednak nawet w Euro RTV AGD doszło niedawno do zwolnień i oszczędności, a spółka kontrolująca sieć zanotowała znaczny spadek zysków.

W marnej kondycji znajduje się MediaMarkt Polska, mający tylko ok. 80 placówek w Polsce, ale za to o dużej powierzchni (roczne przychody nieco powyżej 4 mld zł). Jego straty ostatnio pokrywał niemiecki właściciel, który zresztą może zostać przejęty przez chińskiego giganta JD.com.

Czytaj też:

  • handel
  • sieci handlowe
  • Reklama