Świat

Chce zwolnić

Niemiecka kampania wyborcza skręciła na drogi: Sigmar Gabriel, lider opozycyjnej SPD, chciałby wprowadzić ograniczenie prędkości na wszystkich niemieckich autostradach do 120 km na godzinę. Powód? Gabriel cytuje najnowsze statystyki, z których wynika, że na autostradach z limitami dochodzi do mniejszej liczby wypadków niż tam, gdzie można pędzić, ile silnik pozwala. Inicjatywę skrytykował niemiecki automobilklub ADAC (24 maja obchodzi setną rocznicę powstania), przypomina, że autostrady skupiają jedną trzecią ruchu drogowego, ale dochodzi na nich do zaledwie 11 proc. najpoważniejszych wypadków. Według ADAC, znacznie bardziej niebezpieczne są drogi krajowe, bo to tam ginie około 60 proc. uczestników ruchu.

Rząd Angeli Merkel jest tradycyjnie sceptyczny. Minister transportu odpowiada SPD, że i tak na około 40 proc. z 12,8 tys. km autostrad obowiązują jakieś ograniczenia, zazwyczaj do 130 km na godzinę. Zamach na niemieckie przywiązanie do szybkich samochodów i swoboda na autostradach budzi kontrowersje także w samej SPD, od pomysłu dystansuje się m.in. Peer Steinbrück, kandydat partii na kanclerza. Ani jego, ani rządzącej CDU/CSU nie przekonują również argumenty ekologiczne. Choć federalna agencja ochrony środowiska od lat przypomina, że wolniejsza jazda to mniejszy hałas i mniejsza emisja CO2.

Polityka 20.2013 (2907) z dnia 14.05.2013; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 10

Warte przeczytania

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Nauka

W kosmos tanie latanie

Prywatni przedsiębiorcy próbują opuścić Ziemię jak najmniejszym kosztem. Reszta ludzkości też może się załapać.

Jędrzej Winiecki
25.11.2014
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną