Dlaczego nie wystarczą komputery i tablety, żeby szkoła była nowoczesna.
Jak ludzkość kształciła i wychowywała dzieci, czyli dzieje krachów i rewolucji oświatowych.
Anna Świątek, polonistka, o tym, w jaki sposób dorosły człowiek powinien ułożyć sobie relacje ze szkołą i nauczycielami swego dziecka.
Jak motywować dzieci do nauki, żeby nie zrobić im krzywdy?
Kiedy i po co budować w dziecku poczucie własnej wartości.
Czy dziecko powinno z chęcią dzielić się zabawkami ze wszystkimi, którzy mają na to ochotę.
W co i po co bawić się ze swoim dzieckiem.
Aleksandra Zienowicz, psycholog sportu, o tym, jak mądrze wpleść sport w życie dziecka.
Kiedy i do jakich operacji umysłowych są zdolne małe dzieci.
Jak nasze dzieci dostają w kość, czyli o sile grupy rówieśniczej.
Łukasz Ługowski, pedagog i psycholog, o tym, jak razem z własnym dzieckiem przetrwać okres dojrzewania.
Czy wysyłać dziecko do szkoły za granicę?
Prof. Dorota Klus-Stańska o tym, co robić, żeby nie przegapić dziecięcych zdolności i predyspozycji.
Od czego zależy pomyślny wynik testu?
Czym ADHD różni się od rozbrykania, a zaduma nastolatka od depresji.
Jak pomóc dzieciom, które mimo wysokiej inteligencji słabo czytają, źle liczą, robią błędy ortograficzne.
Prof. Grzegorz Szumski o tym, co to znaczy uczyć się w klasie integracyjnej – i dla dziecka niepełnosprawnego, i zdrowego.
Czy warto uczyć dzieci angielskiego, francuskiego i chińskiego naraz i już od przedszkola.
Co to właściwie jest interwencja kryzysowa i jak ją stosować w szkole.
Czy dzieci będą uczyć dzieci (a może nawet nauczycieli).
Czy klasowy prymus zrobi w życiu karierę, a szkolna femme fatale będzie unieszczęśliwiać mężczyzn.
Jarosław Klejnocki o tym, dlaczego lektury szkolne są anachroniczne i jakie książki naprawdę interesują młodzież.
Czy naprawdę trzeba szukać dla dziecka elitarnej szkoły.
Czy nadal istnieje kanon wiedzy, który czyni człowieka wyedukowanym inteligentem.
Czego i jak można się jeszcze nauczyć na starość.
Czy wkrótce nie tylko szkoła, ale i uniwersytet okażą się zupełnie nieprzydatne?
A może – jak sugerują neuronaukowcy – szkołę trzeba by dziś wymyślić od nowa.