Świat

My prawosławni

Mikołaj Wałujew zachęca z billbordów do nawrócenia na prawosławie. Mikołaj Wałujew zachęca z billbordów do nawrócenia na prawosławie. AN

Rosyjska Cerkiew sięga po nowoczesne metody propagandy i zamierza przeprowadzić kampanię reklamową, w której znane medialnie postaci będą popularyzowały religię i działalność Kościoła. Bohaterami akcji billboardowej „My Prawosławni” w Rosji, na Białorusi i Ukrainie zostaną m.in. bokser Mikołaj Wałujew oraz znana z konkursu Eurowizji grupa Buranowskie Babuszki. Jednak główną twarzą kampanii ma być hollywoodzki gwiazdor Tom Hanks, o którym wiadomo, że jest wiernym Greckiego Kościoła Prawosławnego. Jak poinformowali organizatorzy, akcja jest skierowana przede wszystkim do niewierzącej młodzieży, a przykład popularnych osób ma stać się inspiracją nawrócenia. Przygotowano również billboardy z wizerunkami rosyjskich klasyków – Puszkina, Gogola oraz marszałka Suworowa. Do nawrócenia na prawosławie zachęca także cytat z Jurija Gagarina: „Jeśli nie znalazłeś Boga na ziemi, nie zobaczysz Go także w kosmosie”.

Polityka 42.2012 (2879) z dnia 17.10.2012; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 8
Reklama

Warte przeczytania

Czytaj także

null
Kraj

Gra o tron u Zygmunta Solorza. Co dalej z Polsatem i całym jego imperium, kto tu walczy i o co

Gdyby Zygmunt Solorz postanowił po prostu wydziedziczyć troje swoich dzieci, a majątek przekazać nowej żonie, byłaby to prywatna sprawa rodziny. Ale sukcesja dotyczy całego imperium Solorza, awantura w rodzinie może je pogrążyć. Może mieć też skutki polityczne.

Joanna Solska
03.10.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną