Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Ludzie i style

TVP Kobieta. Kontrowersje jeszcze przed startem

Kadr z klipu promującego kanał TVP Kobieta Kadr z klipu promującego kanał TVP Kobieta Youtube
Nie zdarza się często, żeby kanał telewizyjny budził tyle emocji, zanim jeszcze rozpocznie nadawanie. W przypadku TVP Kobieta wystarczyła zapowiedź projektu i jeden spot reklamowy.

Kanał TVP Kobieta ma zastąpić TVP Rozrywkę, która przejdzie do telewizji satelitarnej. Informacje o ramówce można czerpać głównie z komunikatów prasowych. Na pierwszy rzut oka TVP szykuje klasyczny kanał lifestylowy kierowany do kobiet, nieodróżniający się za bardzo w zakresie tematycznym od istniejących propozycji stacji komercyjnych. W ciągu dnia kupione i autorskie programy – o modzie, urodzie, zdrowiu, gotowaniu i ogrodzie. Wieczorem romantyczny film, ewentualnie serial.

Całość najwyraźniej pomyślano tak, by nie wymagać od potencjalnej widowni zbyt wiele intelektualnego wysiłku. Ot, miła telewizja do puszczenia w tle, w czasie domowych obowiązków, w chwili wolnego od pracy zdalnej. To element nowej (rozwijanej od pewnego czasu) strategii TVP – tworzenia kanałów tematycznych. Powstał już TVP Dokument, w planach jest TVP Muzyka czy TVP Nauka.

Jaka misja telewizji publicznej?

Skąd niezadowolenie? Przede wszystkim niechęć budzi uruchamianie lifestylowej telewizji za państwowe pieniądze. 2 mld zł, które dostało TVP, to suma, która działa na wyobraźnię i podsyca gniew. Zwłaszcza w czasie pandemii, kiedy Polacy co chwila widzą, na co pieniędzy nie wystarczyło (a nie wystarcza głównie na ochronę zdrowia). Pomysł, by tak hojnie dofinansowana instytucja tworzyła kanał, który będzie atrakcyjny dla reklamodawców, budzi słuszny sprzeciw.

Reklama