Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Ludzie i style

Threads już działa w Europie. Nowa aplikacja Mety: wyzwanie dla Muska i TikToka

Uruchomiona w Europie platforma Threads szybko zbiera nowych użytkowników. Uruchomiona w Europie platforma Threads szybko zbiera nowych użytkowników. Dado Ruvic / Reuters / Forum
Zaprojektowana jako konkurencja dla X (Twittera) aplikacja szybko zbiera nowych użytkowników. I potwierdza, że koncern Zuckerberga chce pokonać wszystkich rywali w świecie mediów społecznościowych.

„Pobierz Threads, nową aplikację tekstową Instagramu” – taki komunikat wyświetlił się wczoraj milionom europejskich użytkowników tej platformy do publikowania zdjęć. Pół roku po uruchomieniu „nitek” w USA, gdzie przyciągnęły ponad 100 mln użytkowników w pierwsze pięć dni, od 14 grudnia są dostępne również w Europie. Opóźnienie wynikało z ogromnej różnicy w regulacjach dotyczących platform społecznościowych i firm technologicznych, przede wszystkim w zakresie konkurencji. Unijny Digital Markets Akt ogranicza możliwości największych graczy do wprowadzania nowych produktów, by nie nadużywały pozycji. Władze Unii Europejskiej miały latem poważne wątpliwości co do tego, czy Threads nie zaburzy równowagi rynkowej, zamieniając firmę Marka Zuckerberga de facto w monopolistę wśród platform społecznościowych.

Czytaj też: Walki dinozaurów. Czy Threads pociągnie Meta w przyszłość?

Threads: co to jest?

Nowa aplikacja w swojej filozofii przypomina X (dawniej Twitter) – użytkownicy mogą publikować krótkie wpisy, liczące do 500 znaków, oraz zdjęcia, filmiki czy linki odnoszące do zewnętrznych stron. Jak sama nazwa wskazuje, na platformie można publikować wpisy ciągiem, tworząc „nitkę”, co zresztą jest określeniem zapożyczonym z twitterosfery i odnosi się właśnie do szeregu postów na ten sam temat, nieprzerywanych dyskusją autora z innymi użytkownikami. Pozostałe funkcjonalności są doskonale znane z innych mediów społecznościowych. Serduszko jako polubienie, opcja dołączenia do rozmowy, podania wpisu dalej czy eksportowania go poza platformę.

Reklama