Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Ludzie i style

Co wie i pamięta Google? Zanosi się na rewolucję

Google chce pokazać, że przejmuje się naszą prywatnością. Google chce pokazać, że przejmuje się naszą prywatnością. Glenn Carstens-Peters / Unsplash
Gigant internetowy chce pokazać, że też przejmuje się naszą prywatnością. Zmiana jest rewolucyjna. I łatwa do przeoczenia dla stałych użytkowników Google’a.

Większość użytkowników pewnie nawet się nie zorientuje, że coś się zmieniło, bo generalnie niewiele ich interesuje, co zbierają na ich temat internetowe koncerny. Najważniejsze, żeby smartfon i laptop działały jak trzeba. Rośnie jednak rzesza tych, którym nie wszystko jest obojętne. I to oni ucieszą się z nowego kierunku Google’a. To jedna z najważniejszych decyzji w historii firmy będącej największym na świecie oknem na internet.

Niemała rewolucja Google i mała gwiazdka

Google zmienia zasady przechowywania danych. Od teraz automatyczne usuwanie będzie domyślnym ustawieniem w historii lokalizacji oraz aktywności w aplikacjach i internecie. Koncern będzie kasował zebrane dane po 18 miesiącach, a nie przechowywał przez bliżej nieokreślony czas, czyli dopóki uzna, że mają wartość, albo sam użytkownik zdecyduje o ich usunięciu. Brzmi mało interesująco, ale w praktyce oznacza niemałą rewolucję. Jeśli przyjmiemy, że generowane przez nas dane są „ropą naftową” naszej epoki, to uznać można, że Google, mając dostęp do setek milionów szybów, wprowadza sobie regulacje i ograniczenia w korzystaniu z nich.

Jest przy tym wszystkim mała gwiazdka – domyślne usuwanie po 18 miesiącach będzie włączone dla nowych kont. Zmiana nie zostanie automatycznie wprowadzona w już istniejących, ale Google będzie przypominał w powiadomieniach o możliwości jej wprowadzenia. „Guardian” pisze, że 1,5 mld ludzi na świecie, którzy mają konto Google, będzie musiało zmienić ustawienia ręcznie. Użytkownicy mogą też oczywiście zezwolić, żeby firma nadal czerpała „surowiec” i przechowywała go bez ograniczeń.

Czytaj też:

  • Apple
  • Google
  • internet
  • prywatność w sieci
  • technologie
  • Reklama