Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kultura

Nagrody Emmy: „Sukcesja” i „The Bear” biorą prawie wszystko. O czym to świadczy?

Jeremy Allen White i Ebon Moss-Bachrach, gwiazdy „The Bear” Jeremy Allen White i Ebon Moss-Bachrach, gwiazdy „The Bear” Dan Steinberg / East News
W rozdaniu mimo licznych nominacji kompletnie przepadły postapokaliptyczne widowisko „The Last of Us”, „Ted Lasso” czy finałowy sezon „Better Call Saul”, którego szczególnie szkoda.

Jeśli tegoroczne rozdanie Złotych Globów w kategoriach telewizyjnych wydawało się komuś przewidywalne i zachowawcze – niemal wszystkie statuetki podzieliły między siebie „Sukcesja”, „The Bear” i „Awantura” – to co dopiero powiedzieć o Emmy? Wyniki okazały się niemal identyczne, niespodzianek zabrakło.

Emmy w cieniu strajku Hollywood

W tym roku Emmy nie miały łatwej drogi do finału. Z powodu strajku scenarzystów i aktorów ceremonia została przesunięta o kilka miesięcy – pierwotnie miała odbyć się we wrześniu – a od momentu ogłoszenia nominacji do chwili wręczenia statuetek minęło ponad pół roku. Przy dzisiejszym tempie ogłaszania nowych premier i produkcji, nawet jeśli było ono chwilowo wstrzymane przez strajki, to trochę jak wyprawa do innej epoki.

Wystarczyło spojrzeć na nominacje (brane pod uwagę były tytuły z okresu od 1 czerwca 2022 do 31 maja 2023): seriale takie jak „Już nie żyjesz” czy „Obi-wan Kenobi” to przeszłość, do której pewnie niewielu widzów będzie jeszcze wracać. Pamiętacie „Nierealne”, serial tak nieudany, że został zdjęty z serwisu HBO, zanim w ogóle skończyła się emisja (później trafił do katalogu niedostępnego w Polsce serwisu Tubi)? Też dostał nominację, choć w kategoriach technicznych, które były nagradzane na ceremonii tydzień wcześniej.

Czytaj też: Strajk scenarzystów. Na premiery jeszcze poczekamy

„Sukcesja”, „The Bear”, „Awantura”

Na tegorocznych Primetime Emmys nagrody wzięły w niemal wszystkich możliwych kategoriach trzy produkcje:

  • „Sukcesja”
  • Disney+
  • Elton John
  • HBO Max
  • Nagrody Emmy
  • Netflix
  • seriale
  • serwisy streamingowe
  • The Last of Us
  • Reklama