Granie do kazania
Recenzja płyty: Meshell Ndegéocello, „No More Water. The Gospel Of James Baldwin”
12 sierpnia 2024
Amerykańska artystka – ciągle zawieszona między jazzem a soulem – na kolejnej płycie dla wytwórni Blue Note stworzyła coś jeszcze bardziej ambitnego.
„No More Water” – nagrane z całą grupą fantastycznych gości muzycznych – zamienia się w swoiste audiokazanie, opowieść o rasizmie, ale także o szukaniu przed nim schronienia w religii (tu odniesienie do wydanej niedawno w Polsce książki „Następnym razem pożar”) i związanym z tym rozczarowaniu. Warstwa muzyczna czerpie z afroamerykańskiej tradycji, jest różnorodna, ale lekka („Love”). Emocje – a co za tym idzie także wyzwania dla słuchaczy – kryją się w długich monologach. To godne podziwu przestawienie akcentów w pracy świetnej basistki, kompozytorki i wokalistki.
Meshell Ndegéocello, No More Water. The Gospel Of James Baldwin, Blue Note
Polityka
34.2024
(3477) z dnia 12.08.2024;
Afisz. Premiery;
s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Granie do kazania"