Muzyka

Granie do kazania

Recenzja płyty: Meshell Ndegéocello, „No More Water. The Gospel Of James Baldwin”

materiały prasowe
Amerykańska artystka – ciągle zawieszona między jazzem a soulem – na kolejnej płycie dla wytwórni Blue Note stworzyła coś jeszcze bardziej ambitnego.

„No More Water” – nagrane z całą grupą fantastycznych gości muzycznych – zamienia się w swoiste audiokazanie, opowieść o rasizmie, ale także o szukaniu przed nim schronienia w religii (tu odniesienie do wydanej niedawno w Polsce książki „Następnym razem pożar”) i związanym z tym rozczarowaniu. Warstwa muzyczna czerpie z afroamerykańskiej tradycji, jest różnorodna, ale lekka („Love”). Emocje – a co za tym idzie także wyzwania dla słuchaczy – kryją się w długich monologach. To godne podziwu przestawienie akcentów w pracy świetnej basistki, kompozytorki i wokalistki.

Meshell Ndegéocello, No More Water. The Gospel Of James Baldwin, Blue Note

Polityka 34.2024 (3477) z dnia 12.08.2024; Afisz. Premiery; s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Granie do kazania"
Reklama