Prosto, krótko i nie na temat
Bez kontroli i bez reguł. Kampania w internecie już szaleje: prosto, krótko i nie na temat
2 stycznia 2025
9 minut czytania
Kampania prezydencka w 2025 r. jak żadna dotąd pokaże zmianę, jaka już się dokonała w polityce. Kandydaci na każdym kroku zmuszeni będą do ważenia słów, gestów i reakcji, które natychmiast zaczną egzystować w internecie własnym życiem.
Facebook, YouTube, Instagram – tu kampania już się rozpoczęła. W zależności od m.in. wieku i miejsca zamieszkania do tych trzech wielkich kanałów należy dodać serwis X (dawniej Twitter) i TikToka. We wszystkich portalach grupy odbiorców się przenikają, ale po Instagram częściej sięga kobieta z dużego miasta, po Twittera dziennikarze i politycy, a po TikToka młodzież. Wyjątkiem są Facebook i YouTube, z których korzysta ponad 25 mln użytkowników miesięcznie. W skrócie: prawie wszyscy.
Politycznym królem internetu pozostaje na razie Sławomir Mentzen: na każdy wyświetlający się użytkownikom wpis Rafała Trzaskowskiego przypada nawet 10 wpisów Mentzena; na Karola Nawrockiego 15. Szymona Hołownię i Magdalenę Biejat pozostawia daleko w tyle.
Polityka
1.2025
(3496) z dnia 29.12.2024;
Temat na Nowy Rok 2025;
s. 22
Oryginalny tytuł tekstu: "Prosto, krótko i nie na temat"